Sommertogter

Søndag den 9/7 2023 sejler Oceans of Hope⛵️ afsted på denne års sommertogt med mennesker med sclerose.

Sejlplanen ser du herunder⬇️

• Start fra Dragør d. 9/7
• Skælskør 16-23/7 (Båden ligger stille uden besætning)
• Afgang Skælskør 23/7
• Ankomst og afgang Middelfart 30/7 (Skift af besætning)
• Ankomst og afgang Aarhus 6/8 (Skift af besætning)
• Ankomst og afgang Gøteborg 13/8 (Skift af besætning)
• Ankomst og afgang Gøteborg 20/8 (Skift af besætning)
• Ankomst Skovshoved 25/8

Følg med her på siden, hvor vi blogger fra turen og kom endelig forbi og sig hej 🙂

Du kan også bruge dette link til at se, hvor langt vi er https://www.vesselfinder.com/da

Vi kan med glæde oplyse om, at vi har udenlandske deltagere igen på sommertogtet. De kommer fra henholdsvis Holland 🇳🇱, England🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿, Italien🇮🇹 og Australien🇳🇿

Seneste blogindlæg

10 år siden det hele startede!

Her ved overgangen mellem januar og februar 2023 er det 10 år siden, jeg offentliggjorde min plan om at sejle jorden rundt med mennesker med sklerose. English summary: Today it is 10 years ago I announced my plan for the global circumnavigation with PwMS. In Oceans of Hope we never stop dreaming - and we keep on living our dreams! We continue to sail and to develop new initiatives whilst the boat is getting a thorough refurbishment. Thank you and lots of love to all of you. Founder, Mikkel Anthonisen Det var en artikel i Scleroseforeningens blad, Magasinet, skrevet af Peter Palitzsch Christensen. "En læge, en båd, en drøm" hed artiklen - og tre dage senere havde jeg modtaget over 200 emails fra mennesker med sklerose, som ønskede at komme med på turen! Det siger noget om, hvor stærk en kraft, der er i drømme. Jeg kan huske min overvældelse. Jeg kan love, at alle fik svar. Jeg sad og svarede alle de håbefulde mennesker nærmest i døgndrift i ugen efter. Alle de sjæle og hjerter, der længtes efter at opleve eventyret, at mærke livet, at bidrage og være en del af holdet. Og jeg vidste, at jordomsejlingen skulle og kunne gennemføres! Mange af dem, der skrev til mig, kom med på jordomsejlingen - som jo blev en realitet og blev gennemført med afsejling i juni 2014 og hjemkomst i november 2015. Andre er siden kommet med på et af vores sommertogter eller har sejlet med Oceans of Hope Challenge. Jeg er dybt taknemmelig for al den opbakning og kærlighed, som Oceans of Hope har modtaget - og har fået lov til at give - gennem alle årene. Her 10 år efter, at Oceans of Hope blev født, er vi mere levende end nogensinde før. Nye eventyr venter forude. Vores båd, S/Y Oceans of Hope, gennemgår en hovedrenovering, vi fortsætter vores sommertogter med mennesker med sklerose, vores forskningsprojekt bliver udvidet til også at omfatte Oceans of Hope Challenge - og vi lancerer vores nye initiativ Oceans of Hope Højskole i samarbejde med Oure Højskole og Ranum Højskole. I Oceans of Hope holder vi aldrig op med at drømme - og vi bliver ved med at gøre vores drømme til virkelighed! UD I VERDEN - IND I LIVETI samme båd på samme planet Kærlige sejlerhilsner,Mikkel AnthonisenStifter af Oceans of Hope Læs artiklen:

En helt unik oplevelse

Hvad tænker man egentligt, når man aldrig har sejlet før og får plads på Oceans og Hope? Lidt svært at vide, hvad man skal forvente… skal man sove i hængekøje? Er der sorte spande til at tisse i? Hvad nu hvis det bliver hårdt vejr, og man bliver søsyg?

"Togtet blev en kæmpe oplevelse", fortæller Poul, 72 år

Hej, jeg hedder Poul. Jeg er 72 år og har PPMS og er dårligt gående, derfor er min stok min faste følgesvend. Jeg har haft min diagnose i 13 år og det er blevet lidt dårligere de sidste par år. Jeg hørte om Oceans of Hope på et af mine ophold i Haslev.

Oceans of Hope er ankommet til Ebeltoft

2 døgn er nu gået siden vi mødtes i Lundeborg og påmønstrede Oceans of Hope. Vi lagde blødt ud med en smuk tur til Svendborg med solnedgang og supermåne. Næste dag tog vi videre til Kerteminde. Alle sejl blev sat, vinden var stærk, sømands- og fædrelandsklassikere blev luftet og vi kom under Storebæltsbroen i fin form, godt varmet op til mere vind.

Oceans of Hope besøger Hven

På årets sommertogt er vi nået til den svenske Ø Hven. Vi ligger nu smukt i hjertet af Øresund. Godt vindblæste efter at være fløjet ned gennem sundet. Nu sidder vi nu og nyder kaptajnens pandekager og synger fællessang. Vi har sejlet om kap med bølgerne og haft Kronborg om styrbord, fået en dukkert i det svenske samt stærke søben. Billederne taler vist for sig selv!

Så blev det tid til sommertogt 2022.

Så blev det tid til Oceans of Hopes sommertogt 2022. hvor har vi glædet os! Med ny motor og et spændt M/S crew stævnede OOH søndag ud fra Skovshoved Havn.

Sommertogtet nærmer sig!

Så er Oceans of Hope snart klar til sommertogt med mennesker med sclerose.

Fantastisk dag på Folkemødet

Så er den første dag på Folkemødet på Bornholm vel overstået.Teltet har summet af liv og spørgelystne unge som gamle. Vi har hygget, sunget sange fra højskolesangbogen og fået hilst på nye og gamle venner. Vejret har været skønt og stemningen har været rigtig god. Vi glæder os til i morgen til endnu en dag, hvor vi kan formidle vores tanker om Oceans of Hope Højskolen og oplyse om, hvordan du kan komme med på sommertogt, hvis du er ramt af sclerose.

Oceans of Hope er ankommet til Bornholm

Efter en skøn sejltur over Østersøen stævnede Oceans of Hope ind i Tejn havn på Bornholm ved middagstid.Mens nogle blev ombord og fik rengjort båden, drog andre mod Allinge for at gøre teltet klar til Folkemødet 22. Vi glæder os til en masse spændende besøg på vores stand!

Oceans of Hope klar til sommertogt og Folkemødet 2022

Efter en lang vinter og en tur på værft i Gilleleje, hvor båden er blevet slebet, malet og har fået en ny motor er Oceans of Hope nu på vej mod Bornholm og Folkemødet.

Besøg hos Trigon

På sommertogten besøgte Oceans of Hope selvfølgelig Trigon Fonden - se video fra besøget

Om at sætte sig et fælles mål

Når du er ombord på Oceans of Hope er den vigtigste ting at sætte sig et fælles mål.

Hvad er bedre end en sangaften

Når du er ombord på Oceans of Hope, kan du være sikker på at opleve mange hyggelige stunder. Er du vild med musik, kan I altid arrangere en sangaften.

Sommertogt 2021

Tilbage i marts 2021 var jeg i Haslev på sclerose hospital for 3. gang på 3 år, siden jeg fik min sclerosediagnose i april 2018.