<h1>Tun på spring</h1>

Tun på spring

27 timers sejlads

Onsdag morgen startede for nogen med badning i skærgården.
Ankeret  blev taget op,  og sejlene blev sat. Så tog vi turen nord om Hermanø, for derefter at sejle syd på.
Da vi kom ud af skærgården, kunne vi se frem til en sejltur på 140 sømil. Hvilket blev en tur på ca. 27 timer, som vi tog i et stræk og sejlede derfor også om natten. Hvor der blev sejlet en rekord på 10,3 knob.

Hele denne tur var delt op i vagter af 2 timer på skift i 3 hold, med 4 timers søvn imellem. Det var en fantastisk natsejlads med Morild, stjerneskud, rød måne og kraftig vind. Det blev klaret med masse af snacks.

Kronborg om styrbord

Da vi nærmede os Kronborg om styrbord, blev vi mødt af et fantastisk syn med kæmpestore springende tun. Se videoen med springende tun

Tiltrængt bad

Vi fortsatte ned af Øresund mod Landskrona. Vi lagde til kaj og fik rengjort båden og fik et tiltrængt brusebad. Hvorefter vi tog på restaurant og fik lækker mad, hvor vi startede med hovedretten og sluttede med forretten fordi vi var så sultne.

Sørøverhistorier og hygge i cockpittet

Under hele turen har vores skipper Karin underholdt os med gode (sørøver)historier, sådan slutter vi også  vores sidste aften af med hygge og flere gode fortællinger i cockpittet.

En stor tak til vores skipper Karin og de to matroser David og Anders i denne uge.

Skovhoved havn sidste stop for sommertogt 2023

I dag fredag den 25. august går sidste tur til Skovshoved, og vi kan se tilbage på en dejlig tur med perfekt vejr og god stemning og grin.

Stor tak til alle frivillige kaptajner og matroser

Igennem hele sommeren har der været et utal af frivillige, som skal have en skærskilt tak. I har gjort en kæmpe forskel for uden jer ingen sommertogt. Håber I har lyst til at hjælpe igen en anden gang